מה חשוב לבדוק כשרוכשים ביטוח רכב?

ביטוח רכב הוא מוצר שכולנו צריכים וידוע שיש תחרות עזה בין חברות הביטוח על ליבו וכיסו של הצרכן בכל הקשור לביטוח מקיף אשר מגן עלינו בעת תאונה וצורך. האם כל הפוליסות זהות? כנראה שלא, במחקר שוק קל תמצאו הבדלים בכיסויי הפוליסה הכוללים השתתפות עצמית, שירותי דרך, ומחיר הפוליסה.

על מנת לרכוש ביטוח רכב אשר מתאים לצרכיכם האישיים, חשוב לשים לב לפרמטרים הבאים, כפי שהם מצוינים בפוליסת הביטוח: 

מהם תנאי התשלום? 

ביטוח רכב הוא מוצר חשוב שיכול לעלות לא מעט כסף. חשוב שתבחנו כמה נדרש מכם לשלם ותמורת מה. חשוב להבין את תנאי התשלום שמציעות חברות הביטוח, אשר יכולים להקל עליכם את ההתמודדות עם ההוצאה הכספית הגדולה. כדאי שתבדקו בכמה תשלומים תוכלו לפרוס את תשלום של הפוליסה בכרטיס אשראי, אם זה כרוך בתוספת ריבית, אם זה ישפיע על מסגרת האשראי שלכם בבנק.

ישנן חברות שמאשרות לפרוס עד 5 תשלומים ללא תוספת ריבית וישנן חברות שכבר מהתשלום הרביעי גובות ריבית. כמו כן בחלק מהחברות התשלום עבור הביטוח תופס את מסגרת האשראי, ובחלקן האחר לא.

האם אתם זכאים לרכב חלופי? 

במקרה של תאונת דרכים או אירוע אחר שבו יגרם נזק לרכב שלכם, הדבר עלול להשבית את הרכב לתקופה מסוימת, עד שהוא יתוקן או יוחלף. על מנת שתוכלו להמשיך ולהתנהל כרגיל, ולא תישארו ללא רכב בתקופה זו, תבדקו את סעיף הרכב החלופי בביטוח הרכב שלכם. 

• באילו מצבים תוכלו לקבל רכב חלופי, 

• האם זה כרוך בעלות כספית, 

• מתי תקבלו את הרכב, 

• מה עליכם לעשות לשם כך, 

• כמה זמן תוכלו להשתמש ברכב 

• וכדומה. 

האם קיימת אפשרות לתקן את הרכב במוסך הסדר? 

כשאתם באים לרכוש פוליסת ביטוח לרכב, שווה לבדוק היכן תוכלו לטפל ברכב במקרה של תאונה. אילו מוסכים בהסדר עם חברת הביטוח, היכן הם ממוקמים בארץ, אם תיקון הרכב במוסך הסדר מקנה לכם הטבות, אם הטיפול כרוך בתשלום כספי, ועוד. כך אם יש לכם מוסך מועדף כדאי לבדוק האם נמצא בהסדר.

מה קובע רכיב ההשתתפות העצמית?

ביטוח לרכב כולל סעיף השתתפות עצמית, שזהו הסכום אותו תידרשו להוציא מכספכם עבור תיקון הרכב, בעת הפעלת הביטוח. לכל אחת מחברות הביטוח יש תנאים שונים הנוגעים להשתתפות העצמית וכדאי שתבחנו אותם היטב, כיוון שהדבר – יכול לחסוך לכם כסף בהמשך. 

ישנן חברות שיש להן בתוך הפוליסה סעיף ביטול השתתפות עצמית במוסכי הסדר ואילו באחרות ניתן לרכוש את הסעיף בתוספת תשלום.

צד ג'

ישנם הבדלים בין גובה הכיסוי בין החברות (נע בין 0.5-4 מליון ₪). ביטוח צד ג' מכסה אותנו במקרה תאונה בה נגרם נזק לצד נוסף (בה אנו אשמים בתאונה). 

חשוב לדאוג שיש גובה כיסוי גבוה כמו לדוגמא במקרה של תאונת שרשרת שבה מעורבים מספר רכבים. אם אנחנו אשמים בתאונה, נאלץ לשלם עבור תיקון לכל אחד מהרכבים בשרשרת. 

דוגמא נוספת, אם עשיתי תאונה עם רכב יקר אז הכיסוי יכסה את הנזק הנגרם. לכן חשוב לרכוש ביטוח שהכיסוי בו הוא הגבוה ביותר שניתן, או מעל מיליון שח לפחות.

לסיכום, כאשר אתם ניגשים פעם בשנה לרכוש את פוליסת ביטוח הרכב שלכם, קחו בחשבון את כיסויים שהפוליסה מעניקה לכם במקרה של תאונה- ביטול השתתפות עצמית, כיסוי במקרה של תאונה עם צד ג', מוסכי ההסדר של החברה וכמובן תנאי התשלום והמחיר.

כשרוכשים פוליסת ביטוח מקיף – אל תסתכלו רק על המחיר. הבינו היטב מה אתם מקבלים עבור המחיר שאתם משלמים כדי שתהיו מכוסים בעת נזק.

 

לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים ונחזור אליכם

לשיחת ייעוץ ראשוני ללא תשלום
השאירו פרטים כאן:

דילוג לתוכן