• ביטוח מחלות קשות •

אנחנו לא חושבים על הנושא הזה בחיי היומיום אבל חשוב להיות מוכנים תמיד לכל מה שיגיע ועל כן נשאל את השאלות הבאות:

חוק ביטוח בריאות מחייב כל אזרח במדינת ישראל לבטח את עצמו באחת מקופות החולים המרכזיות. ביטוחי הבריאות נועדו לספק לנו שירותים רפואיים וטיפולים שונים בעיקר לטיפול במחלות שכיחות ובדיקות שגרתיות. כל הטיפולים הללו נעשים על בסיס שיפוי, כלומר השתתפות הגוף המשפה (קופת החולים או המדינה) במימון הטיפול עד תקרה מסוימת. כיום, חברות הביטוח מציעות גם כיסוי ביטוחי פרטי, על מנת לתת מענה רפואי מקיף בעלות ניכרת שסל הבריאות הממלכתי אינו מכסה.

אחת הפוליסות הפרטיות הפופולריות ביותר היא ביטוח מחלות קשות, המעניקה למבוטח פיצוי כספי חד פעמי שגובהו נקבע בעת הכניסה לביטוח. הפיצוי יכול לשמש לצורך הוצאות רפואיות או מניעת ירידה באיכות החיים בשל מחלה קשה או נכות. הפיצוי הכלכלי פעמים רבות מהווה הקלה משמעותית ברגעי משבר אישיים שכאלה.

מדוע צריך ביטוח מחלות קשות?

במקרה שמתגלה מחלה קשה, קופת החולים והשב"ן (שירותי בריאות נוספים) מכסים אך ורק את הוצאות הטיפול הרפואי. אולם, מחלות קשות כרוכות גם בפרמטרים נוספים שצריך לקחת בחשבון כגון אובדן כושר עבודה, הוצאות נלוות למחלה, טיפולים משלימים וכן הלאה. כל אלה אינם מכוסים על ידי הביטוח הרפואי הסטנדרטי, אלא רק באמצעות ביטוח פרטי. כיסוי ביטוחי למחלות קשות מבטיח פיצוי של סכום חד פעמי אשר ביכולתו להקל על המצוקה הנלווית ולסייע בכיסוי ההוצאות של מי שסובל ממחלה קשה או מנכות. כלומר, המבוטח בביטוח מחלות קשות זכאי לפיצוי מיידי בעת הגילוי הרפואי של המחלה, בהתאם לתנאי הפוליסה כמובן.
לרוב הפיצוי מוגבל עד 600,000 ש"ח.

חשוב לדעת מראש כי הפוליסה אינה כוללת מתן פיצוי לכל מחלה, אלא רק לאלו המפורטות בתנאי הפוליסה. על כן הקפידו לבדוק מראש, להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי שיתאים את הפוליסה הנכונה לפי צרכיכם ותקציבכם, בהתחשב גם במחלות אפשריות על בסיס רקע משפחתי. סוכן ביטוח בעל ניסיון מודע לבעיות ולדקויות שאם חלילה תדרשו להן הרי שטוב לדעת שהיה מישהו שחשב על כל אלה בזמן.​

מה מכסה הביטוח?

רוב חברות הביטוח נותנות מענה למחלות הקשות הנפוצות ביותר מבחינה סטטיסטית – מחלות הסרטן ומחלות הלב על סוגיהן השונים. גם אם חברה אחת מציגה 30 מחלות קשות בפוליסה וחברה אחרת מציגה 28 – הרי שבפועל הן נותנות מענה ביטוחי לאותן מחלות קשות. גיל הכניסה המקסימלי לפוליסה הוא 60, וגיל סיום הפוליסה לרב עומד על 70, אך עניין זה גמיש ומשתנה בין חברה לחברה.
כמו כן, חברת הביטוח יכולה להחליט לגבי מבוטח מסוים שהוא לא מכוסה במקרה של מחלה מסוימת, ולציין זאת בפוליסה שלו.
כאשר בוחרים פוליסה של ביטוח מחלות קשות חשוב לשים לב אם יש מחלות שאינן מכוסות, משום שזה עלול להיות משמעותי בכל הנוגע לעבר הרפואי במשפחה שלכם.
חשוב שהבחירה בפוליסה תעשה תוך התאמה מקסימלית לצרכים האישיים ולכן כדאי תמיד להתייעץ עם סוכן ביטוח, שיכול ליעץ, לכוון ולדאוג שתהיה תמיד מכוסה, לא רק בעת רכישת הפוליסה, אלא עוד שנים אחר כך.

אם אתם רוצים הווה רגוע ועתיד מחייך, צרו קשר לפגישת היכרות ללא התחייבות.

לשיחת היכרות ללא עלות השאירו פרטים ונחזור אליכם

לשיחת ייעוץ ראשונית השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

לשיחת ייעוץ ראשוני ללא תשלום
השאירו פרטים כאן:

דילוג לתוכן